Nieuws /
Arie Boomsma deelt uit
Vrijdag 30 oktober is de lancering van Ik weet niet welke weg je neemt. Voor deze bundel heeft Arie Boomsma persoonlijk ruim tweehonderd gedichten over de de dood uitgekozen. Verzekeringsmaatschappij Reaal ziet hierin een mooie aanleiding 'om het thema rondom dood en uitvaart op een positieve manier bespreekbaar te maken'.
In innige samenwerking met de verzekeraar geeft Boomsma aanstaande zaterdag 1.000 exemplaren van zijn bloemlezing weg. Voor de actie zijn in elke provincie boekhandels geselecteerd waar de bundel op 31 oktober, de dag voor Allerzielen, gratis af te halen is (zolang de voorraad strekt). Geïnteresseerden krijgen de bundel in ruil voor hun mooiste, leukste of meest favoriete dichtregel. Op de website van Boomsma staat een lijst met deelnemende winkels.
'Wij willen mensen inspireren om stil te staan bij de dood en hun uitvaart, hoe ze afscheid zouden willen nemen. De gedichten uit de bloemlezing van Arie verwoorden soms verdriet, woede of onbegrip. Dit thema gaat echter juist ook over het leven en hoe mooi dat is. Hoe belangrijk het is de mooie momenten te koesteren, je leven te leven’, aldus Claire Dussenbroek, Directeur Marketing bij Reaal, in een toelichting. Boomsma voegt daaraan toe: 'Er is zo ontzettend veel, en zo mooi geschreven over de dood. Met mijn bloemlezingen wil ik zoveel mogelijk mensen kennis laten maken met de poëzie.'
In innige samenwerking met de verzekeraar geeft Boomsma aanstaande zaterdag 1.000 exemplaren van zijn bloemlezing weg. Voor de actie zijn in elke provincie boekhandels geselecteerd waar de bundel op 31 oktober, de dag voor Allerzielen, gratis af te halen is (zolang de voorraad strekt). Geïnteresseerden krijgen de bundel in ruil voor hun mooiste, leukste of meest favoriete dichtregel. Op de website van Boomsma staat een lijst met deelnemende winkels.
'Wij willen mensen inspireren om stil te staan bij de dood en hun uitvaart, hoe ze afscheid zouden willen nemen. De gedichten uit de bloemlezing van Arie verwoorden soms verdriet, woede of onbegrip. Dit thema gaat echter juist ook over het leven en hoe mooi dat is. Hoe belangrijk het is de mooie momenten te koesteren, je leven te leven’, aldus Claire Dussenbroek, Directeur Marketing bij Reaal, in een toelichting. Boomsma voegt daaraan toe: 'Er is zo ontzettend veel, en zo mooi geschreven over de dood. Met mijn bloemlezingen wil ik zoveel mogelijk mensen kennis laten maken met de poëzie.'