Na het sensationele seizoen 2016, waarin de Nederlander Max Verstappen zich nadrukkelijk meldde als potentieel wereldkampioen, wordt het jaar 2017 misschien wel beslissend in zijn loopbaan.
Met - naar het zich laat aanzien - weer 21 races op de Formule 1-kalender wordt het opnieuw een lang en slopend seizoen voor de teams, de coureurs en de media.
'21 - Formule 1 2017' biedt- net als de eerste succesvolle, in 2015 verschenen, editie van '21', een informatieve vooruitblik naar het nieuwe raceseizoen met een knipoog naar het rijke verleden. Aan de hand van de racekalender, die is geïllustreerd met nuttige infographics van de circuits, blikt het boek terug op de prestaties van Verstappen in 2016, vooruit naar de race van 2017 met kleurrijke anekdotes uit de geschiedenis van het betreffende circuit.
Wat ging er goed met Max Verstappen in Barcelona en wat ging er mis in Monaco. Hoe gaat Mercedes om met de snel naderende concurrentie van Red Bull? Wat moet Ferrari, dat immers een hoger startgeld krijgt van F 1-baas Bernie Ecclestone, doen om weer wereldkampioen te worden.
In 2017 wordt ook alles anders. Nieuwe reglementen zullen ervoor zorgen dat de topsnelheid hoger wordt, die races gevaarlijker, het rennersveld door elkaar geschud. Bredere banden, een mogelijke terugkeer van de keiharde F1- sound, de intrede van de hoofdbescherming, de halo, wat heeft dat allemaal voor gevolgen?
Met - naar het zich laat aanzien - weer 21 races op de Formule 1-kalender wordt het opnieuw een lang en slopend seizoen voor de teams, de coureurs en de media.
'21 - Formule 1 2017' biedt- net als de eerste succesvolle, in 2015 verschenen, editie van '21', een informatieve vooruitblik naar het nieuwe raceseizoen met een knipoog naar het rijke verleden. Aan de hand van de racekalender, die is geïllustreerd met nuttige infographics van de circuits, blikt het boek terug op de prestaties van Verstappen in 2016, vooruit naar de race van 2017 met kleurrijke anekdotes uit de geschiedenis van het betreffende circuit.
Wat ging er goed met Max Verstappen in Barcelona en wat ging er mis in Monaco. Hoe gaat Mercedes om met de snel naderende concurrentie van Red Bull? Wat moet Ferrari, dat immers een hoger startgeld krijgt van F 1-baas Bernie Ecclestone, doen om weer wereldkampioen te worden.
In 2017 wordt ook alles anders. Nieuwe reglementen zullen ervoor zorgen dat de topsnelheid hoger wordt, die races gevaarlijker, het rennersveld door elkaar geschud. Bredere banden, een mogelijke terugkeer van de keiharde F1- sound, de intrede van de hoofdbescherming, de halo, wat heeft dat allemaal voor gevolgen?