Aan ons is niets meer te zien

Wat gebeurt er als je als wit persoon door het leven gaat, maar je familiegeschiedenis iets anders vertelt? De Surinaamse grootmoeder van Liesbeth Smit praatte nauwelijks over haar land van herkomst; het leven was hier en nu, en het liefst zo Nederlands mogelijk. Aan de hand van herinneringen en fotoboeken, archief- en literatuuronderzoek, gesprekken met hervonden familieleden en een bewogen bezoek aan Paramaribo, wordt dat verleden alsnog springlevend.

Aan ons is niets meer te zien is een persoonlijke en liefdevolle zoektocht naar een verloren afkomst, die draait om kleur bekennen naar je familieverleden en naar jezelf. Net als in de geschiedenis van Suriname, blijkt daarin niets zwart-wit te zijn.

Is Aan ons is niets meer te zien het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Aan ons is niets meer te zien