Aardig zijn

De meeste boeken die ons willen veranderen hebben als doel ons rijker of dunner te maken. Dit boek wil ons helpen om aardiger te zijn: dat wil zeggen minder lichtgeraakt, geduldiger, meer bereid om te luisteren, hartelijker, minder prikkelbaar… Aardig zijn heeft misschien niet de allure van geld of roem, maar het is een uiterst belangrijke kwaliteit die we op eigen risico negeren. Dit is een gids voor het onontgonnen terrein van vriendelijkheid, die ons stap voor stap langs de belangrijkste thema’s van deze kwaliteit voert. We leren hoe we barmhartig moeten zijn, hoe we moeten vergeven, hoe ongedwongen te zijn en hoe we anderen gerust kunnen stellen. We leren dat aardig zijn verenigbaar is met kracht en niet wijst op naïviteit. Vriendelijkheid verdient het om herontdekt te worden als een van de belangrijkste menselijke verworvenheden.

Is Aardig zijn het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Aardig zijn