Abdij van Herkenrode

Rijkste vrouwenabdij

De Abdij van Herkenrode staat stevig in de West-Europese geschiedenis verankerd. We laten ons licht schijnen op 600 jaar cisterciënzerzinnen. We volgen hun doen en laten.

De abdissen ondernamen immense bouwprojecten. De abdij was de rijkste vrouwenabdij van de Lage Landen. Toch was hun grootste goed religieus van aard, denk maar aan de bloedende hostie en de reliekenschat van de Heilige Ursula en de 11.000 maagden.

Regula Ysewijn laat zich inspireren door de monialen met haar eigentijdse interpretatie van een antiek recept. We sturen de lezer ook op pad met een fietszoektocht door De Wijers waarbij we regelmatig stilstaan op voor Herkenrode belangrijke ankerpunten.

Iedereen met een hart voor monumenten, landschappen en archeologische sites is welkom om deel te nemen aan de missie van Herita: als lid, vrijwilliger, donateur, bezoeker of sympathisant. Herita brengt mensen samen: verenigd in een gemeenschappelijk doel en verzameld op erfgoedplekken vol schoonheid en geschiedenis!

Is Abdij van Herkenrode het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Abdij van Herkenrode