Alles is goed in mijn wereld

“Om 14.15 uur bel ik naar Jeroen om aan te kondigen dat het niet meer gaat, dat ik een medisch noodgeval heb en dat ik vrije toegang nodig heb tot Port Berenice. Mijn stem trilt. Man, wat is het moeilijk om hulp te vragen. Ik stuur een e-mail naar de instanties die mij opvolgen, met de ferme boodschap ‘I hereby declare medical emergency’, en dat ik koers zet naar Port Berenice, en dat ik daar morgenochtend rond 6 uur plaatselijke tijd zal aankomen. Ik bel ook naar Nancy, mijn stem klinkt te zwak, ze verstaat mij niet, ik kan mijn tranen niet meer bedwingen. Ik weet dat ze zich zorgen zal maken. Het spijt me dat ik haar dit aandoe.”

Over de auteur

Erik Kiekens (geb. 1959) is zelfstandig chemicus en werkt vooral aan projecten rond circulaire chemie en klimaat. Hij leerde tijdens zijn studententijd zeilen en kocht een eerste boot in 1986. Inmiddels heeft hij zowat 40 jaar zeilervaring. In 2017 vertrok hij met zijn boot Dr NO voor een reis rond de wereld.

Tegen de achtergrond van een meeslepend reisverhaal onderzoekt hij in dit boek welke factoren hem decennialang tegengehouden hebben om zijn droom te verwezenlijken, en waarom hij uiteindelijk toch de stap kon zetten. Hij ontdekt hoe dit avontuur zijn kijk op zichzelf, de liefde en de wereld definitief verandert.

Recensies (6)

Meer recensies

Is Alles is goed in mijn wereld het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Alles is goed in mijn wereld