Alma

Alma geeft de vluchtelingen aan de Texaanse grens een gezicht
Vanaf een afstand hebben we ook hier meegekregen hoe het vluchtelingenbeleid in de VS onder Trump steeds verder leek af te glijden naar xenofobie. De mensen die in verband met de drugsoorlog in Midden-Amerika vaak hadden moeten vluchten voor hun leven, werden afgeschilderd als verkrachters en moordenaars.
Sander Meij woonde een tijd in de VS en maakte dit van dichtbij mee. Hij schreef er dit indringende boek over, waarin hij een compleet beeld schetst van de wandaden van drugsbendes in Honduras alsook het krankzinnige vluchtelingenbeleid aan de Texaanse grens.
'Alma' is een krachtig verhaal over vriendschap, familie, vertrouwen en doorzettingsvermogen en de allesverwoestende invloed van drugsbendes op het leven van een dapper, vijftienjarig meisje uit San Pedro Sula.

Redactionele recensie

Recensies (2)

Meer recensies

Is Alma het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Alma