Indrukwekkende roman tussen feit en fictie
Een liefde in Amerika
Wanneer de Nederlandse journaliste Laura Achenbach de aanslagen op het World Trade Center in New York van dichtbij meemaakt, is het ‘alsof haar verleden in één klap is uitgewist’. Ze wil weg van de chaos, stank en verwarring. In een restaurant ontmoet ze Charles Perry, ex-Black Panther en manager van het beroemde Apollo Theater. Hij stuurt haar naar zijn familie in Detroit en Laura’s leven verandert volkomen.
Christine Otten was bij toeval in New York tijdens de aanslagen op 11 september 2001. Haar ervaringen verwerkte zij in de indrukwekkende roman Als Casablanca.
Christine Otten is schrijver, journalist, performer. Met haar zinnelijke manier van schrijven trekt ze elk onderwerp naar zich toe; de grens tussen feit en fictie vervaagt in haar verhalen en reportages.
‘Otten deed verschillende interviews waarop ze haar roman baseerde. In deze mix van feit en fictie ligt de grote originaliteit van het boek. Een intrigerende, eigenzinnige roman.’ ALGEMEEN DAGBLAD
‘Prachtig verweeft Otten de verschillende levensverhalen van een aantal zwarte Amerikanen met die van de Nederlandse journaliste.’ LINDA
‘Ottens schrijfstijl is vloeiend en suggestief. De decors mogen er zijn: berglandschappen, armoedige buitenwijken, de stad Detroit in al zijn troosteloze glorie.’ HET PAROOL
Een liefde in Amerika
Wanneer de Nederlandse journaliste Laura Achenbach de aanslagen op het World Trade Center in New York van dichtbij meemaakt, is het ‘alsof haar verleden in één klap is uitgewist’. Ze wil weg van de chaos, stank en verwarring. In een restaurant ontmoet ze Charles Perry, ex-Black Panther en manager van het beroemde Apollo Theater. Hij stuurt haar naar zijn familie in Detroit en Laura’s leven verandert volkomen.
Christine Otten was bij toeval in New York tijdens de aanslagen op 11 september 2001. Haar ervaringen verwerkte zij in de indrukwekkende roman Als Casablanca.
Christine Otten is schrijver, journalist, performer. Met haar zinnelijke manier van schrijven trekt ze elk onderwerp naar zich toe; de grens tussen feit en fictie vervaagt in haar verhalen en reportages.
‘Otten deed verschillende interviews waarop ze haar roman baseerde. In deze mix van feit en fictie ligt de grote originaliteit van het boek. Een intrigerende, eigenzinnige roman.’ ALGEMEEN DAGBLAD
‘Prachtig verweeft Otten de verschillende levensverhalen van een aantal zwarte Amerikanen met die van de Nederlandse journaliste.’ LINDA
‘Ottens schrijfstijl is vloeiend en suggestief. De decors mogen er zijn: berglandschappen, armoedige buitenwijken, de stad Detroit in al zijn troosteloze glorie.’ HET PAROOL