Als een lotus

Als een lotus
uit de modder in het licht
De lotus is een bijzondere bloem. Een groot deel van het jaar zien we niets. De wortel en het zaad liggen in de modder te wachten tot het licht en warm wordt. Maar dan kan het opeens snel gaan.
Stengel, knop, blad en bloem groeien naar het licht, de grond en het water uit, de lucht in.
Deze ontwikkeling staat in zeven stappen in dit boek beschreven en getekend, de cirkel van nieuw leven, van zaad in de grond tot zaad in de grond.
Daarbij wordt de groei verbeeld door een stil spel, een bewegingsmeditatie in dezelfde
zeven fasen. Kinderen beleven zelf de ontwikkeling van de lotus mee. Door de aandacht voor rust en adem is deze oefening goed voor de concentratie, het plezier en de sfeer.

Is Als een lotus het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Als een lotus