Als ik een schaap was dan wist ik het wel

Noach na de tsunami, Abraham ontvlucht de kantoortoren van Babel, Jakobs droomladdergospel, blues uit Jona's walvis, Jesaja zwerft door de puinhopen van Rotterdam, de tongzoen uit Hooglied: het is zomaar een greep uit de hoofdstukken van dit boek, waarin Karel Eykman de verhalen van de belangrijkste figuren uit de bijbel hervertelt. Eykman brengt in zijn gedichten en verhalen personages uit het verre verleden naar deze tijd in een vaak geestige, alledaagse spreekstijl. Het "juichen voor de Heer" wordt een "applaus voor God" en "de Heer is mijn herder" wordt "was ik een schaap, dan wist ik het wel". Eykman is een speelse en lichtvoetige, maar ook kritische dichter en verhalenverteller, voor wie de bijbel niet zonder meer het woord van God is. Deze bundel bevat de mooiste bijbelse teksten die Karel Eykman in de afgelopen veertig jaar schreef.

Is Als ik een schaap was dan wist ik het wel het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Als ik een schaap was dan wist ik het wel