Amerika's visioenen

Met dezelfde briljante schrijfstijl, deskundigheid en scherpe humor als in zijn kunstkritieken voor Time en zijn eerder verschenen bestseller De Schok van het Nieuwe (The Shock of the New) heeft Robert Hughes met dit boek zijn meest omvangrijke project aangevat: de geschiedenis van de Amerikaanse kunst. De intense relatie van de Amerikanen met hun omgeving blijkt de bron te zijn geweest van een rijke artistieke traditie. Amerika's Visioenen is een voortdurende onthullende demonstratie van de talrijke manieren waarop kunstenaars deze relatie tot uitdrukking hebben gebracht. In negen meeslepend geschreven hoofdstukken die het hele scala aan gebeurtenissen, stromingen en menselijke figuren van meer dan drie eeuwen omvatten, toont Hughes ons de talloze verbanden tussen de unieke maatschappij die Amerika is en de kunst die het heeft voortgebracht.

Is Amerika's visioenen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Amerika's visioenen