Bij mijn weten

In dit boekje beschrijft de auteur vier levensbeschouwelijke 'realisaties'. Aan de hand van korte autobiografische schetsen, gedichten, signaleringen en commentaren laat hij zien dat de gedachte dat God de Ander is een fundamenteel manco is in onze westerse cultuur.

Wij maken deel uit van God, zo betoogt hij, een besef dat impliceert dat we vele malen krachtiger zijn dan we doorgaans denken. God als de Ander correspondeert met een dualistisch en Individualistisch wereldbeeld. God als Al Dat Is met een holistisch en sociaal bewogen alternatief.

Is Bij mijn weten het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Bij mijn weten