Na de dood van haar vader Sybolt gaat kunsthistorica Hester Kooyman met haar moeder Lies, een orthodox gelovige vrouw, naar Terschelling. Daar moeten ze Linquenda leeghalen, het zomerhuisje van de familie in de duinen bij West aan Zee. Beide vrouwen zijn van plan er een goede tijd van te maken op het eiland. Maar de persoonlijke herinneringen aan Sybolt, de uiteenlopende karakters van moeder en dochter en Hesters intense verlangen naar de journaliste Merel, een vrouw die ze op de veerboot tegenkomt, zorgen ervoor dat de goede bedoelingen al snel mislukken.
Het boek gaat over eenzame zielen die hunkeren naar begrip. Naar liefde en geborgenheid. De geheimen die de beide vrouwenlevens beheersen en het patroon van normen en waarden waarin ze elk op eigen manier verstrikt zijn geraakt, maken het echter vrijwel onmogelijk om tot het hart van de ander door te dringen.
Willem Jongsma (55) studeerde in 1997 af in Cultuurwetenschappen aan de Open universiteit, op het werk van de schilder Abraham Bloemaert. Hij begon zijn schrijversleven als columnist. In 2008 verscheen van hem de verhalenbundel Zondagskind. Met Bungelen in het niets maakt hij zijn debuut als romanschrijver.
Het boek gaat over eenzame zielen die hunkeren naar begrip. Naar liefde en geborgenheid. De geheimen die de beide vrouwenlevens beheersen en het patroon van normen en waarden waarin ze elk op eigen manier verstrikt zijn geraakt, maken het echter vrijwel onmogelijk om tot het hart van de ander door te dringen.
Willem Jongsma (55) studeerde in 1997 af in Cultuurwetenschappen aan de Open universiteit, op het werk van de schilder Abraham Bloemaert. Hij begon zijn schrijversleven als columnist. In 2008 verscheen van hem de verhalenbundel Zondagskind. Met Bungelen in het niets maakt hij zijn debuut als romanschrijver.