Dagboekgeheim

Sinds Ravia ruzie heeft met haar vriendin Lidian, moet ze haar verhalen kwijt aan een dagboek. Lidian is namelijk verliefd op Onno en er valt niet meer met haar te praten. Verliefdheid is eigenlijk een soort ziekte, vindt Ravia. Ze heeft liever gewoon griep. Met haar ouders kan ze ook al geen verstandig woord wisselen…

‘Lidian is het leukste meisje van de klas,’ zei Onno na afloop van de toneelrepetitie toen we samen door de weilanden fietsten.
‘Ze is mijn beste vriendin,’ schreeuwde ik terug met mijn hoofd in de wind.
‘De mijne ook,’ riep Onno terwijl zijn witte schapenkrullen door de storm bijna recht werden getrokken.
Dat maakte me meteen razend. Die jongen kwam net kijken en nu probeerde hij mij al van mijn plaats te dringen.
‘Dat kan niet,’ schreeuwde ik en ik fietste alsof ik de Tour de France moest winnen.
‘Wij zijn hartsvriendinnen.’ Toen was ik buiten adem want ik probeerde intussen ook nog eens harder te fietsen dan hij.
Onno was afgebluft. Zwijgend trapte hij achter mij aan.

BEATRIJS NOLET laat je meelezen in het tweede humoristische dagboek van de dertienjarige Ravia. Een cool verhaal over vriendschap en verliefdheid.

Op de drukbezochte site www.striktgeheim.net plaatsten veel lezers van Beatrijs Nolet, net als Ravia, een eigen dagboekfragment.

Recensies (1)

Is Dagboekgeheim het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Dagboekgeheim