David en ik

Allereerst: hallo lieve lezer!

Gaaf dat je mijn boek gaat lezen. Ik ben heel nieuwsgierig wat je ervan vindt, dus laat het me vooral weten en/of schrijf een recensie. Bedankt!

Warme groet,
Gijs

De flaptekst:

‘Boeiend, vermakelijk en met prachtige inzichten over het leven, vriendschap en de liefde.’ – Tanja Huissoon, auteur van Het zal nooit voorbij zijn

‘Luister, ik wil dit aan jou vertellen, nu en hier, en dat weet ik trouwens al een tijdje,’ zei David. ‘Ik kan gedachten lezen en wil dat jij dat weet.’
De drieëntwintigjarige Pim is van slag en tegelijk gefascineerd als zijn bevriende medestudent hem dit in vertrouwen vertelt. Door voortaan te zwijgen over zijn privéleven mag David de gave aan hem bewijzen. Pims prille vriendschap met Miranda, op wie hij heimelijk verliefd is, verdiept zich hierna op wonderlijke wijze. Maar dan verschijnt de onweerstaanbare Eva en is er plots die al jaren verlangde vriendin.
Pims liefdesleven ontwikkelt zich echter niet zoals gehoopt en verwacht, vooral wanneer hij Eva over Miranda vertelt. Hij vreest ook Davids kennis. Wat weet hij van het donkere denken en handelen waarin Pim zichzelf verliest? En zal uitgerekend Davids bewijs Pim breken?

'David en ik' is een tijdloze coming of age-roman. Een verhaal waarin de pijn die liefde kan doen en een volstrekt unieke vriend(schap) tot persoonlijke groei leiden.

Recensies (1)

Is David en ik het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op David en ik