Het land is in diepe rouw en Fidelio ook, maar hij besluit om die week tóch een uitzending te maken. Helemaal alleen, want het voelt niet goed om zo snel een nieuwe redactie in te huren. Het lukt: de uitzending is een groot succes, zelfs internationaal. Fidelio is opeens een superster.
Maar dan komt de volgende week. Gaat hij weer een uitzending maken? Stoppen kan niet, want dan winnen de terroristen. En het is nog steeds te vroeg voor een nieuwe redactie. Dus hij doet het nog eens, weer alleen. En een week later weer. En weer.
De lof blijft, de kijkcijfers dalen. Sommige mensen vinden dat Fidelio zich herhaalt en rechtse politici in de kaart speelt. Bovendien komen er steeds meer lastige vragen. Want hoe kan het dat Fidelio het als enige heeft overleefd? Wie waren de daders, en waarom was juist dit programma hun doelwit?
Wat volgt is een krankzinnige zoektocht naar de waarheid – vrolijk en gruwelijk, spannend en grappig.
Jonathan van het Reve (1983) debuteerde in 2007 met de novelle De boot en het meisje. Daarna schreef hij columns voor o.a. Het Parool en de Volkskrant, muziektheater, toneel en zat hij in de redactie van de televisieprogramma’s Zondag met Lubach en Makkelijk scoren, dat hij ook presenteerde.