'Hoog tijd dat deze virulente schrijver uit het literaire wachtportaal wordt gehaald.' - Dirk Leyman, De Morgen
België wordt geteisterd door een hittegolf als de Nederlandse locatiescout Bram Kiezel in de (fictieve) Brusselse randgemeente Helst arriveert. In dit even protserige als verpauperde oord zoekt hij aan de hand van een script geschikte plekken voor een film over een pyromaan en een decadent Belgisch gezin. Terwijl hij zijn werk probeert te doen, wordt hij geconfronteerd met vandalisme, dreigbrieven, dwaalsporen en bizarre gebeurtenissen. Zodra Kiezel een aantal locaties heeft gevonden, probeert hij afspraken te maken met de weinig toeschietelijke inwoners van Helst, waar een omineuze, Twin Peaks-achtige sfeer heerst. Tegelijkertijd doet hij zijn best te achterhalen wie er achter de dreigbrieven zit, wat tot een frustrerende en verwarrende zoektocht leidt. Intussen begint hij te vermoeden dat zijn vriendin in Nederland hem bedriegt met zijn beste vriend.
Geleidelijk aan raakt de flegmatieke Kiezel steeds meer uit het lood en verliest hij zijn grip op de werkelijkheid, die zich uiteindelijk net zo grillig voordoet als het verhaal dat in het filmscript wordt beschreven. Hij blijkt beland te zijn in een sadistisch universum waarvan hij de tekenen verkeerd duidt en de valkuilen niet ziet.
"De brand in alles" is een buitenissige roman - zowel comedy of errors als noodlotsdrama - over perceptie, wraak en verdringing.
De pers over Drehmanns' roman "De man die brak":
'[..] een uitstekende roman: messcherp, agressief, op een vermakelijke manier verbitterd én de schrijver weet de privéproblematiek van de hoofdpersoon aannemelijk te verbinden met de cultuur waarin hij leeft.' - NRC Handelsblad
'De man die brak is pure wanhoop op zijn best.' Cutting Edge
'De man die brak is een kostelijke, wrede en tegelijk ontroerende kakofonie.' Guus Bauer, Tzum