De buitenkant

Echte schoonheid zit vanbinnen, luidt het credo. En toch speelt het uiterlijk een grote rol in onze maatschappij. Het uiterlijk doet ertoe, vooral voor vrouwen. Hoe je eruitziet heeft invloed op werk, op sociale contacten en op relaties. In De buitenkant vragen twaalf vrouwen zich af welke rol het uiterlijk nu precies speelt of welke rol het zou moeten spelen. Hoe wordt er naar je gekeken als je ouder wordt, dik bent, een hoofddoek draagt of geld verdient met hoe je eruitziet? Kun je als feminist eigenlijk wel ijdel zijn? Samengesteld door Milou van Rossum met bijdragen van onder andere Anja Meulenbelt, Sarah Sluimer, Anousha Nzume, Bregje Hofstede, Marja Pruis, Dilara Bilgiç, Ileen Montijn en Yvonne Kroonenberg

Recensies (1)

Is De buitenkant het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De buitenkant