De drie J's en het spokengewoel

18 mei 1865. Jimmy is 12 en woont samen met zijn moeder bij mevrouw Agatha, maar mevrouw Agatha is een spook geworden. Ach, hoe weet Jimmy dat nou, hoor ik je al denken.
Jimmy kan spoken zien, zo lang als hij weet en is er ook helemaal niet meer bang voor. Spoken staan er alleen maar en zien eruit, net zoals jij en ik, alleen helemaal doorzichtig en soms zo oud dat ze alleen maar grijze mist zijn. Er zijn maar heel weinig mensen op de wereld die spoken kunnen zien. Jimmy vreest eigenlijk dat hij de enige is. Dat het daarom is dat spoken vaak naar hem toekomen om iets te vragen en dan ook grapjes uithalen met dingen bewegen. Gelukkig zijn dat helemaal geen enge dingen hoor. Jimmy begrijpt niet waarom hij spoken kan zien, maar het is nu eenmaal zo, dus maakt hij zich er verder niet druk om. Alleen, het is zijn moeder, weet je.
Zijn moeder heet Annie, zij is de huishoudster en kokkin en ze wonen al jaren bij mevrouw Agatha in, maar nu de oude dame weg is moeten zij dat ook!
Gelukkig kan zijn moeder een ander baantje vinden, maar dat is op een heel ander kasteel.
Jimmy moet naar zijn vader en weet nu al die helemaal niet aardig te vinden
en zo begint Jimmy's grote reis...

Is De drie J's en het spokengewoel het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De drie J's en het spokengewoel