De droom van de kraai

Een kraai droomt van een kleurrijk verenpak zoals andere dieren dat hebben. Hij ruilt achtereenvolgens van kleur met de rode vis, de groene papegaai, de grijze ezel… Maar nu verstoten de andere kraaien hem: hij past niet meer bij hen. De kraai is ten einde raad. Welke kleur zullen ze wel aanvaarden? En waarom kan het leven niet zijn zoals in zijn droom?

Een bijzonder prentenboek over vrijheid en zijn wie je wilt zijn.

Dit boek is verschenen binnen het project ‘Read with me’ dat Iraanse kinderen in moeilijke situaties in contact brengt met bijzondere (prenten)boeken. Voor dit project begeleidt illustrator Marit Törnqvist Salimeh Babakhan en andere jonge illustratoren bij het maken van een prentenboek.

Is De droom van de kraai het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De droom van de kraai