De stad is Antwerpen. Het decor is de Sinksenfoor, de jaarlijkse Pinksterkermis. De mensen zijn van vlees & bloed. Veel bloed!
Elk jaar klagen de omwonenden over de stijging van de criminaliteit tijdens de zes weken dat de kermis duurt. Sommigen beschuldigen de Grand Guignol, het kleine theater van de Angst. Zouden die bizarre sketches echt de bloeddorst opwekken? Anderen wijten de toename van de agressie aan het helse lawaai van de Mighty Maiden, een kermisattractie die de grond doet daveren en elke gedachte onmogelijk maakt.
Of ligt de oorzaak in het verleden? De nu zo swingende Antwerpse wijk (Het Zuid) is gebouwd op de plek waar eertijds de dwangburcht stond van de gehate Spaanse hertog Alva. Is er sprake van resident evil - oud kwaad dat in de bodem is achtergebleven en door de kermis wordt geactiveerd?
Cornelius Reyziger, Nederlands journalist voor een gezaghebbend tijdschrift, gelooft er niet in. Wanneer zijn vrouw zich bang laat maken door deze wazige theorieën, doet hij ze schamper af als onzin. Maar gaandeweg stelt zich de prangende vraag in hoeverre de mens beïnvloedbaar is door symboliek, door een beeld. Tot uiteindelijk ook Reyziger wordt meegesleurd in het horrordrama dat de mensheid is.
LEES HIER EEN FRAGMENT