In deze essentie vind je geen recepten of toverformules voor het schrijven van een scenario. Wel vertelt Marc Didden over de zin en onzin van tips, hij legt uit wat de belangrijke eerste vereisten zijn, en hij spreekt wie een film of tv-scenario wil schrijven ook moed in. Hij heeft het over de noodzakelijkheid van zitvlees en over het zoeken naar een idee. Hij legt uit wat je met zo�n idee kunt doen als je het eenmaal gevonden hebt, en wat je best wel en niet kunt doen met dialogen. Marc Didden deelt ook algemene idee�n, twijfels en mijmeringen over de kunst en kunde van het scenarioschrijven, aan de hand van meerdere gesprekken die hij voerde met enkele buitenlandse collega-scenarioschrijvers.
Marc Didden was in de jaren �70 journalist bij het weekblad Humo en werd nadien filmmaker, scenarist en columnist. Verschillende van zijn films en scenario�s wonnen belangrijke binnen- en buitenlandse prijzen. Hij was ook docent Scenario aan de Hogeschool Sint-Lukas in Brussel. De afgelopen jaren schreef hij scenario�s voor de tv-series De Kavijaks, Koning van de wereld en De smaak van De Keyser.
Marc Didden was in de jaren �70 journalist bij het weekblad Humo en werd nadien filmmaker, scenarist en columnist. Verschillende van zijn films en scenario�s wonnen belangrijke binnen- en buitenlandse prijzen. Hij was ook docent Scenario aan de Hogeschool Sint-Lukas in Brussel. De afgelopen jaren schreef hij scenario�s voor de tv-series De Kavijaks, Koning van de wereld en De smaak van De Keyser.