De geschiedenis van Nederland in 100 voorwerpen

Honderd opmerkelijke voorwerpen uit de collectie van het Rijksmuseumvormen de basis voor een verrassende en avontuurlijke reis door negenhonderd jaar Nederlandse geschiedenis: bekende en onbekende schilderijen, bijzondere sieraden, foto`s, penningen en wapentuig, zelfs een paar kapotte schoenen en een klont peper. Gijs van de Ham, conservator van het Rijksmuseum, laat zien welke rol deze voorwerpen door de tijd heen speelden, hoe ze werden gebruikt en wat ze zeggen over Nederland, zijn bewoners en hun doen en laten. In elk verhaal over elk object belicht hij een belangrijk aspect van onze geschiedenis. Zo schets hij een gevarieerd beeld van ons vaak rijke, maar soms ook pijnlijke verleden.

Is De geschiedenis van Nederland in 100 voorwerpen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De geschiedenis van Nederland in 100 voorwerpen