De kunst van het verleiden

In De kunst van het verleiden is Arthur Schopenhauer weer op zijn best. Dit keer behandelt onze ‘vrouwenhater’ de liefde, het huwelijk, relaties en als wat daarmee te maken heeft.
Overtuigd van de superioriteit van een ascetische levenswijze bekijkt de filosoof Schopenhauer de liefdesperikelen van de mensen om zich heen. In dit repertoire van cynische en soms onbeschaamde uitspraken zie je Arthur Schopenhauer bijna zijn hoofd schudden van verbazing over de vele dwaasheden van verliefde mensen.
Spannende, amuserende en soms schokkende ontboezemingen over de kunst van het verleiden, over liefde en trouw van deze bekende filosoof en misantroop.

Is De kunst van het verleiden het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De kunst van het verleiden