De memoires van Br. Martinus Metgod

De memoires van Br. Martinus Metgod, geschreven door Kees Postma, zijn de fictieve memoires van een ervaren predikant. Ds. Martinus Metgod, kroonprins van de baptistenpredikers, vecht al jarenlang tegen zijn eigen demonen. Wanneer hij wordt beschuldigd van grensoverschrijdend gedrag, lijkt het einde van zijn glansrijke carrière in zicht. Terwijl hij onder het vergrootglas van kerkelijk Nederland ligt, komt de jonge kandidaat David Keizer bij hem stagelopen. Hij haalt Martinus het bloed onder de nagels vandaan door zijn stupide acties, maar legt ook akelig vaak de vinger op de gevoelige plek. Wordt het buigen of barsten? In Martinus’ memoires wordt duidelijk dat de grens tussen goed en fout soms maar flinterdun is. Dat genade schenken en genade ontvangen twee verschillende dingen zijn. Een boek dat de hedendaagse cancelcultuur aan de kaak stelt en de onvermijdelijke vraag stelt: wie ben ik nog als ik val?

Dit derde boek van Kees Postma gaat chronologisch vooraf aan zijn eerste twee boeken, De retraite en De Hemel op Aarde conferentie; alle delen zijn uitstekend op zichzelf te lezen.

Is De memoires van Br. Martinus Metgod het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De memoires van Br. Martinus Metgod