De minimalistische methode

Liv Lindgren

In de moderne wereld brengen we onze tijd door omringd met bezittingen en worden we gebombardeerd met verlokkingen om nog meer te kopen. Maar de waarheid is dat meer spullen kopen geen vreugde of geluk brengen. In plaats daarvan tonen studies aan dat het verzamelen van bezittingen leidt tot stress, geestelijke verwarring en het doorbrengen van je tijd omringd door rommel en dingen die je niet wilt of niet nodig hebt. Gelukkig is er een route om je levenswaarden te herontdekken, wat echt belangrijk is en wat je echt een goed gevoel geeft: minimalisme. je hebt het woord vast wel eens gehoord, maar er zijn veel mythes en misvattingen over wat het betekent. Minimalisme is niet simpelweg dingen uit het zicht plaatsen of je bezittingen in nette rijen ordenen, ook betekent het niet dat je je laptop moet verkopen en in een tipi moet gaan wonen. Het gaat over het aanpakken van materialisme door op te ruimen, na te denken over de dingen die je echt nodig hebt en gebruikt, evenals het gebruik van technieken zoals mindfulness en positief denken om niet-helpende gedragspatronen te veranderen en te ontsnappen aan giftige relaties.

Is De minimalistische methode het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De minimalistische methode