‘Lionel Shriver bedrijft messcherpe satire en vangt de ironie van deze tijd.’ – LA Times
Edgar Kellogg is een ontevreden advocaat in New York. Wanneer de kans zich voordoet om journalist te worden, gaat hij voor het avontuur. Hij krijgt de opdracht om in Portugal verslag te doen van een opbloeiende terroristische organisatie. En daar ziet hij in Barrington Saddler, de verdwenen verslaggever die hij moest vervangen, precies het mythische personage dat hij graag zou willen zijn.
Maar niet alles is zoals het lijkt. De terroristen die zich ‘Dappere Soldaten van Barba’ noemen hebben de rest van de wereld geprobeerd op te blazen in de strijd voor de onafhankelijkheid van hun provincie, maar dat is zo’n achterlijk en onaantrekkelijk gebied dat je er niet eens zou willen wonen. En waarom zijn de aanslagen plotseling gestopt na het verdwijnen van Barrington?
‘Shrivers begrip voor haar personages is zo intiem, zo onsentimenteel […]. De karakters nestelen zich permanent in de verbeelding van de lezer.’ – The New York Times
‘Briljant en grappig, [Shriver is] een onovertroffen plotschrijfster, een meester in de misantropie.’ – Time
‘Shrivers roman is niet alleen een roman over terrorisme maar ook over journalistiek en de werking van charisma.’ – Financial Times
Edgar Kellogg is een ontevreden advocaat in New York. Wanneer de kans zich voordoet om journalist te worden, gaat hij voor het avontuur. Hij krijgt de opdracht om in Portugal verslag te doen van een opbloeiende terroristische organisatie. En daar ziet hij in Barrington Saddler, de verdwenen verslaggever die hij moest vervangen, precies het mythische personage dat hij graag zou willen zijn.
Maar niet alles is zoals het lijkt. De terroristen die zich ‘Dappere Soldaten van Barba’ noemen hebben de rest van de wereld geprobeerd op te blazen in de strijd voor de onafhankelijkheid van hun provincie, maar dat is zo’n achterlijk en onaantrekkelijk gebied dat je er niet eens zou willen wonen. En waarom zijn de aanslagen plotseling gestopt na het verdwijnen van Barrington?
‘Shrivers begrip voor haar personages is zo intiem, zo onsentimenteel […]. De karakters nestelen zich permanent in de verbeelding van de lezer.’ – The New York Times
‘Briljant en grappig, [Shriver is] een onovertroffen plotschrijfster, een meester in de misantropie.’ – Time
‘Shrivers roman is niet alleen een roman over terrorisme maar ook over journalistiek en de werking van charisma.’ – Financial Times