De ogen van mevrouw Blynn

Veertien niet eerder gepubliceerde verhalen van Patricia Highsmith.

Patricia Highsmith (1921-1995) publiceerde meer dan twintig boeken, die wereldwijd in vertaling verschenen en meerdere malen werden verfilmd, waaronder Vreemden in de trein, Deze zoete ziekte, Het stille midden van de wereld en de Ripley-serie. De in deze bundel verzamelde postume verhalen uit de periode van 1950 tot 1960 zijn allesbehalve vergeten probeersels maar volwaardige en uiterst intrigerende psychologische vertellingen, waarin wij een nieuwe kant van Patricia Highsmith leren kennen. Zij verlaat het terrein van de suspenseliteratuur: veertien psychologische vertellingen over betoverde minnaars, nieuwsgierige meisjes en naïeve zielen die vrolijk en onbekommerd hun lot aanvaarden en zich in de dood of zelfs moord verliezen.

Is De ogen van mevrouw Blynn het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De ogen van mevrouw Blynn