De opdracht van de Moor

De schrijver Omar Lorenzo krijgt van een ingenieursbureau de opdracht om Venetië in kaart te brengen met behulp van verhalen van de bezoekers. De verhalen van reizigers, vluchtelingen en gelukszoekers vormen de basis waarop het meest ambitieuze project uit de geschiedenis van de stadsarchitectuur kan worden uitgevoerd: de verplaatsing van het door overstroming bedreigde Venetië naar de veilige woestijn in het Midden-Oosten. Lorenzo krijgt hulp van de raadselachtige dakloze Moor, die zich ontpopt tot rasverteller. Ze vertellen elkaar verhalen die tonen hoe de wereld is verbonden, van de Waal tot het Grote Kanaal, van Dubai naar Tanger – juist als het water ons aan de lippen staat.

Is De opdracht van de Moor het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De opdracht van de Moor