«Erich Zielinski heeft het lef gehad een opvolger van zijn debuut te schrijven dat niet beantwoordt aan de verwachtingen. De prijs van de zee is een totaal andere roman dan De Engelenbron, zowel qua stijl als qua onderwerp. Eigenlijk is het een roman noir die aan alle normen van het genre voldoet: moord, een fatale vrouw, geld en intrige. Waarin deze roman zich onderscheidt van andere romans in dit genre is de locatie: Bonaire, Playa Frans, een vissersdorp, ver verwijderd van de bewoonde wereld. De combinatie van zich ontwikkelende karakters binnen deze roman met voortdurende suspense zorgt ervoor dat je De prijs van de zee zelfs een literaire thriller zou kunnen noemen, ware het niet dat het literaire uitgangspunt zo overduidelijk door de auteur gekozen is. Als Zielinski iets heeft duidelijk gemaakt met deze roman dan is het dat hij van vele markten thuis is. Ver verwijderd van de Nederlandse literatuur schrijft hij te Curaçao verder aan zijn oeuvre dat direct herinnert aan zijn legendarische voorgangers: Boeli van Leeuwen en Tip Marugg.» ? Ezra de Haan op Literatuurplein.nl (april 2009)
«De ? vele ? vooruitwijzingen zijn kenmerkend voor de hechte opbouw van deze roman, die ogenschijnlijk ‘losjes’ geschreven is maar geraffineerd in elkaar steekt. We hebben hier te maken met een kundig auteur, die relatief grote groepen van lezers zal aanspreken en die het verdient om in bredere kring bekend te worden. De schrijver laat, in beperkte mate, de dramatiek naar voren komen, zoals hij dat ook doet met de seksualiteit. Hij weet dat alles, evenals de spanning, uitstekend te doseren, tot op het laatst toe, en dat is een knappe prestatie. Beetje bij beetje onthult Zielinski de ware toedracht van de crime passionel die zich heeft afgespeeld.» ? Joost Minnaard in OSO, Tijdschrift voor Surinamistiek en het Caraïbisch gebied (juni 2009)