De vloed voorbij

Als de familie Jongejan 's nachts wordt opgeschrikt door water dat door de brievenbus gutst, begint hun strijd tegen het tij. Frida en haar broer en zussen moeten zien te overleven op het dak van hun huis, wachtend op hulp, maar wanneer dageraad eindelijk aanbreekt, gebeurt het ondenkbare. Kan Frida de Watersnoodramp overleven?

In de nacht van 1 februari 1953 werd Nederland geteisterd door hoog water en een noordelijke storm. Die nacht breken op meerdere plekken in het zuiden van Nederland de dijken door. Meer dan 1800 mensen verliezen hun strijd tegen het water. Elk jaar wordt de ramp in de getroffen dorpen herdacht. De ramp wordt niet vergeten, niet als we erover blijven praten. Een novelle over familie, wilskracht en overleven in ieder opzicht. Geïnspireerd door het verhaal van Jo Sala-Pollemans, wiens biografie te lezen is in Jo: Hier heb je ’n schrepel en daar kan je beginnen.

Is De vloed voorbij het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De vloed voorbij