Denk als een rebel

Volgens de Britse bestsellerauteur Matthew Syed zijn veel vraagstukken te complex geworden om slechts door één persoon te worden opgelost. Of het nu gaat om problemen op ons werk of om de grote uitdagingen die ons als maatschappij bezighouden, zoals obesitas, terrorisme en klimaatsverandering. Daarom pleit hij voor teams van mensen met verschillende mindsets: uitblinkers, buitenstaanders én rebellen. Samen boeken zij de beste resultaten en vinden ze de slimme en innovatieve antwoorden waar de huidige tijd om vraagt.

In zijn inspirerende boek verweeft Syed de allernieuwste inzichten uit de psychologie, economie en antropologie met boeiende voorbeelden uit de praktijk. Van de catastrofale blinde vlek bij de CIA vóór de aanslagen van 9/11 tot de vernieuwende ideeën waarmee het Britse wielrennen Tour de France-winnaars wist te kweken en waarom managers liever klonen aannemen dan dwarsdenkers.

Matthew Syed is columnist van The Times en auteur van diverse bestsellers. Hij schrijft over de wetenschap van succes en de juiste mindset in een snel veranderende wereld. Syed is een invloedrijk spreker en adviseert grote bedrijven als Vodafone, Manchester United, Oxford University en McKinsey.

Is Denk als een rebel het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Denk als een rebel