Duizend ogen

Ik wil meer laten zien dan de gebeurtenis: het verhaal achter de beelden. Het gaat mij on de positiveit, de innerlijke kracht van mensen, de hoopvolle verhalen. Het verschil tussen goed en kwaad is niet zwart-wit, maar genuanceerd.
Marielle van Uitert

Soms ontmoet je mensen die je inspireren, die het verschil maken. Zo iemand is Marielle van Uitert. Ze trekt bij 61 graden door de woestijn met een kogelvrij vest en zoekt de strijders op. Ze woont twee weken samen met kindbruidjes om hun situatie te begrijpen. Ze verdiept zich in het leven en de toekomst van met zoutzuur bewerkte vrouwen. Ze kijkt de dood in de ogen in Syrië, vraagt zich af waarom ze doet wat ze doet en gaat door. Want altijd en overal is er die gedrevenheid om mensen in conflictsituaties een stem en een gezicht te geven. Marielle is niet een fotografe, die zich verschuilt achter de camera, afdrukt en verdwijnt. Ze gebruikt de camera om contact te maken, verder te kijken dan wat zich aan de oppervlakte aandient; de mens en de hoop centraal te stellen en de angst geen kans te geven.

Recensies (1)

Is Duizend ogen het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Duizend ogen