Elke man is een vrouw

‘Maar wat is normaal? Zijn we niet allemaal een beetje abnormaal? We moeten de vrijheid hebben om te kiezen voor ons eigen normaal.’

Een ernstige bedenking, maar wees gerust: er wordt een ernstig loopje met de ernst genomen in de vijfde roman van Erik Segers, die wel even op zich heeft laten wachten. Maar geen gezeur: bijna twee jaar na ‘Hotel Adonis*****’ is er nu de turf ‘Elke Man Is Een Vrouw’, waarin de auteur weer alle absurde registers opentrekt én ook actuele hot items als transseksualiteit en genderfluïditeit onder z’n misvormde loep neemt. Een klepper van formaat om u en jij, hij en zij en nog van alles tegen te zeggen.

Voor het eerst kruipt Erik Segers in de huid van een vrouwelijk hoofdpersonage, dat van bij de start meteen krijst van ontzetting. Wat haar overkomt grenst aan het ongelooflijke. En dat is het ook. Of toch niet? Wordt zij écht een man? Of ís zij het al? Vele onzinnige vragen smeken om zinnige antwoorden die er slechts moeizaam komen en dan nog vaak onzinnig blijken te zijn. Zowat alle personages in dit compleet van de pot gerukte verhaal worstelen met hun genderidentiteit. De auteur creëert een wereld vol mysteries, gekke figuren, blauwe en groene wezens, kleuren die veranderen, mannen die vrouw worden en vice versa en weer terug. Meer dan ooit is niets wat het lijkt.

Recensies (7)

Meer recensies

Is Elke man is een vrouw het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Elke man is een vrouw