Fantastische ontmoetingen

In Fantastische ontmoetingen geeft Paul van Leeuwenkamp een uitgebreid overzicht van de sciencefiction en fantasy in het Nederlandse taalgebied. Het behandelt de genres en hun geschiedenis in de lage landen eerst in het algemeen, om daarna dieper in te gaan op individuele auteurs. Sommigen bijkans vergeten (Gust van Brussel, Bob van Laerhoven, Maurits Dekker), sommigen nog volop actief binnen de genres (Jaap Boekestein, Guido Eekhaut) en andere meer bekend uit de literatuur (Harry Mulisch, Auke Hulst). Een fascinerend inzicht in de wortels van de genres in Nederland en Vlaanderen en een portret van markante persoonlijkheden – waarbij bovendien inzicht ontstaat in de kruisbestuiving tussen de literatuur en de fantastiek. Tussendoor leren we ook veel over de schrijver Paul van Leeuwenkamp ...

Is Fantastische ontmoetingen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Fantastische ontmoetingen