Filosofie in beeld

Denken, wat is dat eigenlijk¿? En hoe onderscheidt dat Denken ons van (andere) dieren?
Nu we toch aan het nadenken zijn, wat is Werkelijkheid eigenlijk? Is er één objectieve werkelijkheid of zijn er juist een heleboel subjectieve werkelijkheden? En bewegen wij ons daarin met een Vrije Wil of is alles voorbestemd?
Socrates, Plato, Aristoteles, Erasmus, Descartes, Spinoza, Nietsche ¿ zomaar wat namen van filosofen die zich over dergelijke vragen gebogen hebben. Maar wat dachten ze eigenlijk precies en waarom is dat nu nog belangrijk voor ons?
Striptekenares Margreet en haar man Yiri maken een reis door de geschiedenis van de Westerse filosofie en brengen al deze vragen kleurrijk in beeld.
Margreet de Heer (1972) studeerde theologie en werd striptekenares. Haar werk verschijnt onder andere in Trouw, waar zij stripreportages maakt over filosofische onderwerpen.

Is Filosofie in beeld het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Filosofie in beeld