In de jaren tachtig werd de wereld van de eenentwintigste eeuw geboren. De computer kwam in ons leven - en ging nooit meer weg. Maar ook merkkleding, het marktdenken en de pincode beleefden een doorbraak. We werden zakelijker en liberaler en moesten steeds minder hebben van tabak en calorieën. Muziek was voortaan digitaal en dankzij aerobics kregen we een 'maakbaar' lichaam, liefst net zo strak als ons interieur. Alles werd anders - en alles blééf anders.
Het fascinerende verhaal van de jaren tachtig wordt in Forever 80's verteld door de advertenties die het decennium kleur gaven. Van het Zwitserlevengevoel tot de United Colors of Benetton en van het succes van Petje Pitamientje tot het fiasco van Buckler: Forever 80's laat zien hoe we werden wie we zijn.
'Minke de Vogel en Roelof Bouwman laten de taboeloze jaren 70-tijdgeest herleven aan de hand van reclames.' De Telegraaf
'Reclame in een goed middel om een tijdsgewricht te leren kennen. Dompel je onder in de seventies.' NRC Handelsblad