Geest in nood

Een op waarheid gebaseerd verhaal.

Geest in Nood.
Nadat Mariska de Randstad ontvlucht is naar een kleine stad in het hoge Noorden, vindt ze daar een baan op de plaatselijke manege en lijkt eindelijk haar draai gevonden te hebben.
Als op een dag de CEO van een computerbedrijf, Joep Broekhof, met zijn Spaanse paard Allegro bij haar op stal komt staan, verandert op slag het leven van de schuchtere Mariska en durft ze er voorzichtig in te gaan geloven dat er ook voor haar een kans op geluk weggelegd is.
Maar Jack, die al sinds hun vroege jeugd onafscheidelijk met Mariska verbonden is, dreigt ook dit keer roet in het eten te gooien.
De ontluikende vriendschap tussen Joep en Mariska komt onder extreme druk te staan als de twee hun eigen angsten onder ogen moeten zien.
Durft Joep zichzelf een spiegel voor te houden en durft Mariska eindelijk eens serieus te kijken naar haar eigen relatie met Jack?
Dit boek draait om de creativiteit van de menselijke geest en het vermogen onszelf tegen traumatische ervaringen te beschermen zonder dat we daar bewust enige invloed op hebben. Een vermogen dat zo krachtig is dat we in ons volwassen leven pas weer kans maken op enige vorm van geluk als we de moed durven vinden achter deze beschermende muren te kijken.

Recensies (4)

Meer recensies

Is Geest in nood het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Geest in nood