Gemengde berichten

Rien Vroegindeweij (1944) debuteerde met de bundel Een vliegtuig van beton. Sindsdien publiceerde hij gedichten, verhalen en artikelen in o.a. Maatstaf, De Tweede Ronde, Pa ionate, NRC Handelsblad en de Volkskrant. Hij schreef monologen voor het RO-Theater en het Rotterdams Centrum voor Theater.
In Gemengde berichten worden grote thema's als het verglijden van de tijd, de troost van de natuur en de zwarte romantiek van de stad niet geschuwd. Maar ook het kleine en alledaagse kan onderwerp van een gedicht zijn. Het is Rien Vroegindeweij er niet zozeer om te doen een nieuwe werkelijkheid te scheppen, als wel de bestaande vorm te geven. Po e als levensvorm, als middel tot commentaar, verwondering en herkenning.
Gemengde berichten is een bundel vol verrassende mededelingen uit de wereld waarin wij leven, in vrije verzen, sonnetten en kwatrijnen.

Is Gemengde berichten het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Gemengde berichten