Geschilderd noodlot

Het kasteel betoverde me; ik verlangde ernaar om er te wonen, het te verkennen, om er vertrouwd mee te raken. Ik kreeg het gevoel dat ik was voorbestemd om hier te komen en dat ik, als ze me zouden terugsturen, me wanhopig ongelukkig zou voelen ...’

Zo neemt Dallas Lawson haar intrek op het kasteel Gaillard van de Franse graaf de La Talle, om voor hem enige schilderijen te restaureren. De echtgenote van de in zichzelf gekeerde, stuurse edelman is drie jaar geleden onder verdachte omstandigheden gestorven en mede hierdoor heerst er op het kasteel een ondefinieerbaar mysterieuze, angstaanjagende sfeer. Dallas maakt onder meer kennis met Philippe, de charmante neef, en met Geneviève, de onhandelbare dochter van de graaf. Het meisje heeft een afschuwelijke jeugd gehad en Dallas neemt haar in bescherming. Tijdens de restauratie van een oud schilderij ontdekt Dallas bij toeval de sleutel tot een geheim dat vele gemoederen beroert: de plek waar een juwelenschat verborgen ligt. Van dat ogenblik af wordt de sfeer in het spookachtige kasteel steeds dreigender. Genevièves grootvader smeekt Dallas op zijn sterfbed het kasteel te ontvluchten, maar de jonge vrouw heeft een warme liefde voor de strenge graaf opgevat en besluit te blijven. Dan beleeft zij het ene avontuur na het andere en is haar leven doorlopend in gevaar.

Is Geschilderd noodlot het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Geschilderd noodlot