Grote mensen doen alsof

Mensen zijn in de war. Steeds meer jongvolwassenen lijden aan angststoornissen, depressies en verslavingen waarvoor zij psychische zorg nodig hebben. Een belangrijke oorzaak is de manier waarop het onderwijssysteem is ingericht. Grote mensen doen alsof gaat over de existentiële crisis van deze tijd, waar mensen vervreemd zijn geraakt van de natuur en hun ware aard. Als we ons onbegrensde potentieel herinneren en anders gaan kijken, vanuit andere overtuigingen, kan het vertrouwen worden hersteld. Het zou veel meer mogen gaan over innerlijke ontwikkeling en het ‘mens-zijn’, zodat kinderen opgroeien in een systeem waar samenwerking en compassie centraal staan, in plaats van competitie en status. Grote mensen doen alsof gaat over liefde: de liefde voor het leven, universele liefde, levenskunst en zelfliefde. Het gaat over de eeuwige innerlijke strijd tussen goed en kwaad. Maar het goede doen is een individueel proces, er is geen goede of foute weg, alleen joúw weg. Grote mensen doen alsof gaat over alles wat ik op school had willen leren! Door mezelf te leren kennen vanuit het Human Design Systeem, ontstond een heel nieuw wereld- en mensbeeld. Human Design, een synthese van esoterische en moderne wetenschappen, brengt ieders unieke blauwdruk in kaart van waaruit bewustzijn en persoonlijke inzichten ontstaan. Human Design is niet moralistisch, het is een instrument voor bewustzijn en laat zien hoe mensen allemaal anders zijn, maar ook wat gemeenschappelijk is. Zo leidt dit systeem niet alleen tot een beter begrip voor onszelf en de ander, maar laat het ook zien hoe wij energetisch functioneren en met elkaar verbonden zijn. Wat mensen spiritualiteit noemen, is in wezen natuurkunde die we nog niet begrijpen. Hoe mooi zou het zijn als deze kennis geïntegreerd wordt in het onderwijs en de opvoeding?

Recensies (2)

Meer recensies

Is Grote mensen doen alsof het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Grote mensen doen alsof