Er zijn maar weinig plekken waar ze niet te koop zijn, de flesjes en blikjes met hun kenmerkende groenwitte etiketten en de rode ster. Dit boek laat zien hoe het bedrijf van Gerard Heineken, in 1864 slechts een van de 500 brouwerijen die Nederland telde, in 150 jaar de wereld wist te veroveren. De geschiedenis van een kleurrijk familiebedrijf, met een hoofdrol voor vernieuwing, concurrentie en
zakeninstinct, en vooral veel overnames.
Keetie Sluyterman en Bram Bouwens zijn beiden verbonden aan het departement Geschiedenis van de Universiteit Utrecht. Samen schreven zij eerder onder meer over Boskalis. Door middel van layars krijgt dit boek een extra audiovisuele dimensie en kunt u zowel historische als hedendaagse filmfragmenten bekijken.
zakeninstinct, en vooral veel overnames.
Keetie Sluyterman en Bram Bouwens zijn beiden verbonden aan het departement Geschiedenis van de Universiteit Utrecht. Samen schreven zij eerder onder meer over Boskalis. Door middel van layars krijgt dit boek een extra audiovisuele dimensie en kunt u zowel historische als hedendaagse filmfragmenten bekijken.