Het beroep van mijn vader

‘Mijn vader zei dat hij zanger was geweest, voetballer, judoleraar, parachutist, spion, predikant van een pinksterbeweging en tot 1958 persoonlijk raadgever van generaal De Gaulle. Op een dag vertelde hij me dat De Gaulle hem had verraden. Zijn beste vriend werd zijn grootste vijand. Toen zei m’n vader dat hij De Gaulle ging vermoorden. En hij vroeg me hem te helpen. Ik had geen keus. Het was een bevel. Ik was trots. Maar ik was ook bang… Een revolver is zwaar, als je dertien jaar bent.’ Hoe wapen je je als kind tegen de uitbarstingen van een paranoïde vader? Het beroep van mijn vader is Chalandons meest autobiografi-sche roman, geschreven na de dood van zijn vader.

Is Het beroep van mijn vader het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het beroep van mijn vader