Het einde van de opvoeding

Jan Geurtz, bekend van de bestsellers De opluchting en De verslaving voorbij, laat in zijn nieuwste boek zien dat de crisis in de opvoedkunde, maar vooral ook in de dagelijkse praktijk van het opvoeden, veroorzaakt wordt door een fundamentele fout in ons basisprincipe van het opvoeden. Terwijl we ons als ouders verantwoordelijk voelen voor het latere levensgeluk van onze kinderen, zijn we juist bezig hun huidige en toekomstige geluk te dwarsbomen. Het einde van de opvoeding confronteert ouders met het fatale mechanisme om hun eigen jeugdproblemen te corrigeren in de opvoeding van hun kinderen, waarmee ze op een dieper niveau hun blokkades en beknellingen juist aan de volgende generatie overdragen.
Met veel praktijkvoorbeelden en humor laat Jan Geurtz zien dat er een totaal andere manier van `opvoeden van kinderen mogelijk is.

Het einde van de opvoeding is bedoeld voor ouders en beroeps-opvoeders, maar ook voor oudere kinderen, en eigenlijk voor iedereen die nog weleens hinder ondervindt van zijn eigen opvoeding. En ondervinden we dat niet allemaal?

Is Het einde van de opvoeding het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het einde van de opvoeding