Het familiedrama van Zoetermeer

Een onthullend boek over het familiedrama van Zoetermeer.
Wat kan één mens aanrichten met een gruwelijke moord?

Richard H. overvalt zijn vrouw en zijn twee kinderen in hun slaap en maakt op beestachtige wijze een einde aan hun leven. Hij dumpt hen in een kuil in Brabant, geeft hen als vermist op en wordt na een paar weken ontmaskerd als de moordenaar. Vijf jaar later wordt pas duidelijk dat het slagveld veel verder reikt dan de drie doden.
Journalist Leo Fijen sprak uitvoerig met de (groot)ouders, naaste familie, buren, vrienden, rechercheurs en collega’s. Zijn conclusie is duidelijk: dit familiedrama heeft diepe wonden geslagen in de levens van alle omstanders, ook vijf jaar later.

Voor het eerst vertellen alle betrokkenen hun aangrijpende verhaal.

Leo Fijen publiceerde onder meer ‘De ouders van Volendam; Over leven na de dood van je kind’. In 2007 schreef hij samen met Anselm Grün de briefwisseling ‘Het jaar dat mijn vader stierf’. Van zijn hand verschenen ook succesvolle boeken over de betekenis van het kloosterleven voor het bestaan van alledag.

Recensies (2)

Meer recensies

Is Het familiedrama van Zoetermeer het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het familiedrama van Zoetermeer