Met Het geluid van een tijdperk (El ruido de una época), een fragmentarische tekst die dicht in de buurt komt van een essay, neemt Ariana Harwicz een standpunt in over oude debatten die, vaak en gedurende lange perioden, weer oplaaien in de literaire en artistieke scene van onze taal: het onderscheid tussen de auteur en zijn werk; de sanering van kunst, de dringende noodzaak voor schrijvers om zich te houden aan ‘gerechtvaardigde doelen’ om als zodanig erkend te worden, naast andere afgeleide fenomenen zoals de zogenaamde ‘annulering’ en de maar al te bekende ‘redactionele marketing’. Ariana heeft al deze factoren in het vizier. Ze zijn erop gericht de schrijver te domesticeren zodat hij niet beledigt, niet waagt, niet stoort; kortom, zodat hij een publiek opbouwt dat hem neerzet als een professionele schrijver, met zijn ogen niet gericht op zijn werk, maar op de markt.
Het intrigerende verhaal achter de moordenaar van Willem van Oranje. Vol spanning en gruwelijke plottwists!
Een indringend verhaal op het scherp van de snede, vanuit de belevingswereld van de strafrechtadvocate die als slachtoffer moet strijden voor een eerlijke behandeling onder het recht waar ze altijd in heeft geloofd.
Hetzelfde boek lezen brengt mensen samen: je hebt direct iets om over te praten! Daarom lezen we in november met heel Nederland 'Joe Speedboot' van Tommy Wieringa. Je haalt het boek gratis op bij je bibliotheek.
'Bevreemdend, mysterieus en ongelofelijk. Esther Gerritsen maakt het onbereikbare perspectief herkenbaar.' – Jury Boekenbon Literatuurprijs 2024 over Gebied 19
Reageren op Het geluid van een tijdperk
Wil je kort reageren op dit boek of een vraag stellen aan andere lezers, plaats dan een reactie.