Het zwarte kleurenboek

Hoe smaakt geel? Hoe ruikt groen? Hoe voelt rood?
Thomas ziet de kleuren niet, maar hij hoort ze, voelt ze, ruikt en proeft ze. De blinde Thomas kan als geen ander alle kleuren van de regenboog beschrijven. Het zwarte kleurenboek is... zwart. Volledig. Het is aan de lezer om zich de kleuren in te beelden, om ze te smaken, te ruiken, te voelen. De poëtische tekst is vergezeld van zwarte illustraties in hoogreliëf op een donker papier. De tekst werd in braille vertaald, en achterin vind je een volledig braille-alfabet. In Het zwarte kleurenboek vertelt Thomas ons over zijn liefde voor kleuren en daagt hij ons uit om de wereld op een heel andere manier waar te nemen dan we gewend zijn. Een verrijkende oefening, voor jong en oud.

Is Het zwarte kleurenboek het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Het zwarte kleurenboek