Hier ligt de waarheid in overdaad

Ik ben het kind van arbeid,

de verankering van een vergankelijk bezoek.

Ik ben de botsende verhalen,

plagieer vervreemde werelddelen,

leg ongedesemde geschiedenis op mijn tong

en hoop dat ze mijn lichaam wordt.

In Hier ligt de waarheid in overdaad verkent Myriem El-Kaddouri de universaliteit van menselijke emoties. Ze exploreert de verschillende lagen van identiteit op de grens van schijnbaar tegenstrijdige werelden.

Deze bundel is een beeldende uitnodiging tot reflectie over de samenhang tussen oorsprong, vergankelijkheid en verzet in de eeuwige zoektocht naar betekenis.

‘Hier ligt de waarheid in overdaad is tegelijk luid en stil, troost en botsing. Elk vers voel ik tot in de diepste vezels van mijn lichaam. Als je dit jaar slechts één bundel leest, laat het dan deze zijn.’ - AYA SABI

‘In een heldere taal boetseert de getalenteerde Myriem El-Kaddouri haar waarheid. Ze zoekt rust voor haar voorouders en waagt de sprong naar de toekomst, met een kritisch oog en een vaste hand.’ - SASKIA DE COSTER

Myriem El-Kaddouri (1994) is jurist en woordkunstenaar. In 2023 werd ze West-Vlaams Kampioen Poetry Slam en sindsdien draagt ze haar poëzie voor op uiteenlopende podia. Van 2024 tot 2026 is ze Letterzetter (stadsdichter) van Kortrijk. Hier ligt de waarheid in overdaad is haar debuut.

Recensies (2)

Meer recensies

Is Hier ligt de waarheid in overdaad het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Hier ligt de waarheid in overdaad