Houtense honderdjes

'De volledige opbrengst gaat naar het Hospice Kromme Rijnstreek', was het eerste wat Conny Hoogendoorn zei toen ze me over de schrijfwedstrijd Houtense Honderdjes, vertelde. En daarmee had ze me. Omdat haar ultrakorte verhalen, zoals die in het Houtens Nieuws verschijnen, exact 99 woorden en een titel van 1 woord bevatten, heten het Honderdjes. Maar pas als ze zich in onze prachtige gemeente afspelen, mogen ze zich Houtense Honderdjes noemen.

Jaap Overeem, voorzitter van de Vrienden van het Hospice, Conny zelf en ik beoordeelden alle inzendingen. Na zorgvuldig wikken en wegen veroverden de verhalen van 34 Houtense Hoogvliegers een plek in deze bundel.Maar vlak Conny's eigen verhalen niet uit! Opnieuw maakt de koningin van het korte verhaal haar naam waar. Het is razendknap hoe ze in zo weinig woorden zulke rake portretten weet te schilderen. Steeds weer nam ze me mee. Ze raakt, ontroert, roept emoties op. Van harte wil ik haar bij u aanbevelen. Koop deze bundel. Voor uzelf, voor uw vrienden. Ons hospice zal u dankbaar zijn.'

Gilbert Isabella, burgemeester van Houten, juryvoorzitter schrijfwedstrijd Houtense Honderdjes.

Is Houtense honderdjes het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Houtense honderdjes