Indianenverhalen

Sherman Alexie is de chroniqueur van het moderne indiaanse leven, en hij laat de lezer kennismaken met indianen die we in de literatuur zelden tegenkomen.
Een uit het reservaat verbannen journalist neemt een lifter mee, een indiaanse beroepsbokser die bereid is tot een gevecht met de ruigste indiaan ter wereld.
De zoon van een Spokane-indiaan wacht op zijn diabetische vader tot deze terugkomt uit het ziekenhuis, en luistert naar zijn vaders vrienden die discussiëren over Jezus’ timmervaardigheden terwijl ze een rolstoeloprit bouwen.
Een van elkaar vervreemd echtpaar herontdekt hun liefde tijdens een verkeersopstopping.
En een blanke zwerver overvalt een pannenkoekenhuis en eist een dollar van elke gast en een minnaar. Als hij ervandoor gaat, is hij 42 dollar en een dikke indiaan rijker.

Is Indianenverhalen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Indianenverhalen